Pracownicy
dr Katarzyna Piątkowska
Lista publikacji wygenerowana na podstawie informacji z Biblioteki Uniwersyteckiej UMK w oparciu o bazę danych Expertus1/31
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: A plea for a cognitive linguistics perspective on the notion of linguistic competence in the Common European Framework of Reference.
Czasopismo: XLinguae
Rocznik: 2020
Szczegóły: Vol. 13 no. 4
Opis fizyczny: S. 52-63
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.18355/XL
Punktacja MNiSW: 140.000
2/31
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Competence for foreign language learning and teaching / issue eds.: Ariadna Strugielska, Katarzyna Piątkowska.
Adres wydawniczy: Toruń, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika : 2018
Opis fizyczny: 138 s.
Seria: (Theoria et Historia Scientiarum ;vol. 15)
Uwagi: 10.12775/ths
3/31
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Towards a unified, socio-cognitive approach to languagemediated intercultural competence.
Czasopismo: Cognitive Studies
Rocznik: 2018
Szczegóły: Vol. 18
Opis fizyczny: Art. no. 1523 S. 1-14
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.11649/cs
Punktacja MNiSW: 14.000
4/31
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Culture, competence and intercultural competence : global and local diversities in intercultural discourse.
Czasopismo: Hermes : Journal of Language and Communication in Business
Rocznik: 2018
Szczegóły: No. 57
Opis fizyczny: S. 109-123, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 10.000
5/31
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: A complex systems perspective on developing intercultural communicative competence of teachers of English in autonomy-supportive settings : reflections from a summer school.
Tytuł równoległy: Rozwijanie kompetencji interkulturowej nauczycieli języka angielskiego w kontekście autonomicznym z perspektywy teorii systemów złożonych : refleksje ze szkoły letniej.
Czasopismo: Rocznik Andragogiczny
Rocznik: 2018
Szczegóły: T. 25
Opis fizyczny: S. 97-114
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.12775/RA
Punktacja MNiSW: 14.000
6/31
Autorzy: Piątkowska Katarzyna, Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: A critical stance on the approach to intercultural competence in the Common European Framework of Reference.
Tytuł równoległy: Krytyczne spojrzenie na podejście do kompetencji interkulturowej w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego.
Czasopismo: Socjolingwistyka
Rocznik: 2018
Szczegóły: Vol. 32
Opis fizyczny: S. 235-248, tab.; streszcz. pol.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.17651/SOCJOLING
Punktacja MNiSW: 10.000
7/31
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Competence for foreign language learning and teaching : introduction.
Czasopismo: Theoria et Historia Scientiarum
Rocznik: 2018
Szczegóły: Vol. 15
Opis fizyczny: S. 9-17
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.12775/ths
Punktacja MNiSW: 10.000
8/31
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Challenges with defining competence for foreign language learning and teaching on the basis of the Common European Framework of Reference.
Czasopismo: Theoria et Historia Scientiarum
Rocznik: 2018
Szczegóły: Vol. 15
Opis fizyczny: S. 21-33
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.12775/ths
Punktacja MNiSW: 10.000
9/31
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Turning constructionist intercultural communicative competence and complex systems theory into praxis.
Czasopismo: Journal of Intercultural Communication
Rocznik: 2017
Szczegóły: No. 43
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 20.000
10/31
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: A languacognitive constructionist approach to intercultural competence in educational settings.
Czasopismo: Language and Intercultural Communication
Rocznik: 2017
Szczegóły: Vol. 17 no. 3
Opis fizyczny: S. 344-362, streszcz. pol.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.1080/14708477
Impact Factor: 1.061
Punktacja MNiSW: 30.000
11/31
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: A plea for a socio-cognitive perspective on the language-culture-cognition nexus in educational approaches to intercultural communicative competence.
Czasopismo: Review of Cognitive Linguistics
Rocznik: 2017
Szczegóły: Vol. 15 no. 1
Opis fizyczny: S. 224-252
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.1075/rcl
Impact Factor: 0.371
Punktacja MNiSW: 25.000
12/31
Autorzy: Piątkowska Katarzyna, Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Unifying constructionist intercultural competence through a complex systems perspective.
Czasopismo: Theory and Practice in Language Studies
Rocznik: 2017
Szczegóły: Vol. 7 no. 12
Opis fizyczny: S. 1171-1177
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.17507/tpls
Punktacja MNiSW: 10.000
13/31
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: The impact of conceptualizations of quality implied in the CEFR on developments within the field of foreign language studies on the basis of Polish higher-education institutions.
Czasopismo: Wulfenia
Rocznik: 2017
Szczegóły: Vol. 24 no. 9
Opis fizyczny: S. 35-54
Uwagi: Bibliogr.
Impact Factor: 1.171
Punktacja MNiSW: 25.000
14/31
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Developing intercultural competence of teachers of English as a foreign language through an international project.
Czasopismo: Intercultural Education
Rocznik: 2016
Szczegóły: Vol. 27 no. 6
Opis fizyczny: S. 534-545, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.1080/14675986
Punktacja MNiSW: 20.000
15/31
Autorzy: Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: From cultural knowledge to intercultural communicative competence : changing perspectives on the role of culture in foreign language teaching.
Czasopismo: Intercultural Education
Rocznik: 2015
Szczegóły: Vol. 26 no. 5
Opis fizyczny: S. 397-408
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.1080/14675986
Punktacja MNiSW: 20.000
16/31
Autorzy: Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Fostering foreign language teachers' ability to teach intercultural communicative competence : a social constructivist perspective.
Czasopismo: International Journal of Arts and Sciences
Rocznik: 2014
Szczegóły: Vol. 7 no. 6
Opis fizyczny: S. 39-47
Uwagi: Publikacja na CD-rom
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 4.000
17/31
Autorzy: Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: A review of integrated approaches and their role in teaching intercultural communicative competence in a foreign language classroom.
Czasopismo: International Journal of Pedagogical Innovations
Rocznik: 2014
Szczegóły: Vol. 2 no. 1
Opis fizyczny: S. 41-50
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 4.000
18/31
Autorzy: Piątkowska Katarzyna, Kościałkowska-Okońska Ewa.
Tytuł oryginału: Correspondences and contrasts in foreign language pedagogy and translation studies / eds.: Katarzyna Piątkowska, Ewa Kościałkowska-Okońska.
Adres wydawniczy: Cham [etc.], Springer International Publishing : 2013
Opis fizyczny: 257 s., il., tab.
Seria: (Second Language Learning and Teaching)
Punktacja MNiSW: 5.000
19/31
Autorzy: Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Comparing and contrasting teachers' and teacher trainees' attitudes towards learning and teaching intercultural competence.
Tytuł całości: Correspondences and contrasts in foreign language pedagogy and translation studies / eds.: Katarzyna Piątkowska, Ewa Kościałkowska-Okońska.
Adres wydawniczy: Cham [etc.], Springer International Publishing : 2013
Opis fizyczny: S. 111-126, tab.
Seria: (Second Language Learning and Teaching)
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 5.000
20/31
Autorzy: Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Foreign langauge learners' perception on their intercultural competence and their language performance.
Tytuł całości: Perspectives on foreign language learning / red. Ł. Salski and W. Szubko-Sitarek.
Adres wydawniczy: Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego : 2013
Opis fizyczny: S. 121-139, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 5.000
21/31
Autorzy: Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: The role of literature in developing foreign language learners' grammatical and intercultural communicative competence.
Czasopismo: Konińskie Studia Językowe
Rocznik: 2013
Szczegóły: T. 1 nr 4
Opis fizyczny: S. 355-370
Uwagi: Bibliogr.
22/31
Autorzy: Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: The relationship of personality types and foreign language learners' perceptions of other cultures.
Czasopismo: International Journal of Arts and Sciences
Rocznik: 2012
Szczegóły: Vol. 5 no. 7
Opis fizyczny: S. 375-388, tab.
Uwagi: Publikacja na CD-rom
Punktacja MNiSW: 8.000
23/31
Autorzy: Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: A foreign language teacher's intercultural awareness.
Tytuł całości: Juxtapositions, correspondences, and differentiations in English studies, in comparison : research proposals / ed. by Mirosława Buchholtz and Grzegorz Koneczniak.
Adres wydawniczy: Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek : 2011
Opis fizyczny: S. 138
24/31
Autorzy: Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Foreign language learners' awareness of invisible culture and their reading comprehension skills in light of intercultural communicative competence.
Czasopismo: International Journal of Arts and Sciences
Rocznik: 2011
Szczegóły: Vol. 4 no. 10
Opis fizyczny: S. 131-143
Uwagi: Publikacja na CD-rom
Punktacja MNiSW: 8.000
25/31
Autorzy: Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Culture as content for English as a foreign language (EFL) : the role of intercultural competence in developing skills for cross-cultural communication.
Czasopismo: International Journal of Arts and Sciences
Rocznik: 2011
Szczegóły: Vol. 4 no. 5
Opis fizyczny: S. 150-164
Uwagi: Publikacja na CD-rom
Punktacja MNiSW: 8.000
26/31
Autorzy: Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Nauczanie czasowników złożonych w języku angielskim w świetle konstruktywistycznych teorii uczenia się.
Tytuł całości: Heteronomie glottodydaktyki, domeny, pogranicza i specjalizacje nauczania języków obcych : księga jubileuszowa z okazji sześćdziesięciolecia urodzin prof. dr hab. Teresy Siek-Piskozub / red. Zdzisław Wąsik, Aleksandra Wach.
Adres wydawniczy: Poznań, Instytut Filologii Angielskiej UAM : 2010
Opis fizyczny: S. 231-241
Uwagi: Bibliogr.
27/31
Autorzy: Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Building translingual and transcultural competence in foreign language learners : some reflections on the implementation of culture in a linguistic curriculum at the university level.
Tytuł całości: ICERI2010, proceedings 3rd International Conference of Education, Research and Innovation Madrid, Spain, 15-17 November, 2010.
Adres wydawniczy: [Valencia], IATED : 2010
Opis fizyczny: S. 3304-3310
Uwagi: Publikacja na CD-rom
28/31
Autorzy: Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: The role of second language learning strategies in learning English for Specific Purposes by multicultural students : implications for teaching English for the law.
Tytuł całości: Le multiculturalisme et le rôle des langues spécialisées, Aactes du Glat Lisboa 2010, 17-19 mai.
Adres wydawniczy: [Brest], Groupe de Linguistique Appliquée des Télécommunications : 2010
Opis fizyczny: S. 347-358, tab.
Uwagi: Bibliogr.
29/31
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Ewaluacja nauczyciela a rozwój autonomii studentów uczących się języka angielskiego jako obcego.
Tytuł całości: Nauczyciel języków obcych dziś i jutro / pod red. Mirosława Pawlaka, Anny Mystkowskiej-Wiertelak i Agnieszki Pietrzykowskiej
Adres wydawniczy: Poznań, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM : 2009
Opis fizyczny: S. 479-490, abstr. ang.
Uwagi: Bibliogr.
30/31
Autorzy: Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Teaching English prepositions by cognitive principles.
Czasopismo: Acta Universitatis Nicolai Copernici. English Studies
Rocznik: 2005
Szczegóły: Z. 14
Opis fizyczny: S. 111-126
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 3.000
31/31
Autorzy: Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Nauczanie angielskich przyimków zgodnie z założeniami językoznawstwa kognitywnego.
Czasopismo: Neofilolog
Rocznik: 2005
Szczegóły: Nr 26
Opis fizyczny: S. 44-51, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 1.000