Pracownicy
dr hab. Ariadna Strugielska, prof. UMK
Lista publikacji wygenerowana na podstawie informacji z Biblioteki Uniwersyteckiej UMK w oparciu o bazę danych Expertus1/60
Autorzy: Strugielska Ariadna, Guttfeld Dorota, Linke-Ratuszny Monika.
Tytuł oryginału: Teaching foreign languages in higher education during the corona crisis.
Czasopismo: XLinguae
Rocznik: 2021
Szczegóły: Vol. 14 no. 1
Opis fizyczny: S. 228-248, il., tab.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.18355/XL
Punktacja MNiSW: 140.000
2/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Interpretations of the new quality of teacher training in Polish public institutes of higher education in the context of a universal model of quality.
Czasopismo: Przegląd Badań Edukacyjnych
Rocznik: 2020
Szczegóły: Nr 30
Opis fizyczny: S. 193-209, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.12775/PBE
Punktacja MNiSW: 70.000
3/60
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: A plea for a cognitive linguistics perspective on the notion of linguistic competence in the Common European Framework of Reference.
Czasopismo: XLinguae
Rocznik: 2020
Szczegóły: Vol. 13 no. 4
Opis fizyczny: S. 52-63
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.18355/XL
Punktacja MNiSW: 140.000
4/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: The role of the affective dimension in shaping foreign language learners' conceptual system.
Czasopismo: Neofilolog
Rocznik: 2019
Szczegóły: Nr 52/1
Opis fizyczny: S. 103-117, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.14746/n
Punktacja MNiSW: 20.000
5/60
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Competence for foreign language learning and teaching / issue eds.: Ariadna Strugielska, Katarzyna Piątkowska.
Adres wydawniczy: Toruń, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika : 2018
Opis fizyczny: 138 s.
Seria: (Theoria et Historia Scientiarum ;vol. 15)
Uwagi: 10.12775/ths
6/60
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Towards a unified, socio-cognitive approach to languagemediated intercultural competence.
Czasopismo: Cognitive Studies
Rocznik: 2018
Szczegóły: Vol. 18
Opis fizyczny: Art. no. 1523 S. 1-14
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.11649/cs
Punktacja MNiSW: 14.000
7/60
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Culture, competence and intercultural competence : global and local diversities in intercultural discourse.
Czasopismo: Hermes : Journal of Language and Communication in Business
Rocznik: 2018
Szczegóły: No. 57
Opis fizyczny: S. 109-123, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 10.000
8/60
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: A complex systems perspective on developing intercultural communicative competence of teachers of English in autonomy-supportive settings : reflections from a summer school.
Tytuł równoległy: Rozwijanie kompetencji interkulturowej nauczycieli języka angielskiego w kontekście autonomicznym z perspektywy teorii systemów złożonych : refleksje ze szkoły letniej.
Czasopismo: Rocznik Andragogiczny
Rocznik: 2018
Szczegóły: T. 25
Opis fizyczny: S. 97-114
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.12775/RA
Punktacja MNiSW: 14.000
9/60
Autorzy: Piątkowska Katarzyna, Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: A critical stance on the approach to intercultural competence in the Common European Framework of Reference.
Tytuł równoległy: Krytyczne spojrzenie na podejście do kompetencji interkulturowej w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego.
Czasopismo: Socjolingwistyka
Rocznik: 2018
Szczegóły: Vol. 32
Opis fizyczny: S. 235-248, tab.; streszcz. pol.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.17651/SOCJOLING
Punktacja MNiSW: 10.000
10/60
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Competence for foreign language learning and teaching : introduction.
Czasopismo: Theoria et Historia Scientiarum
Rocznik: 2018
Szczegóły: Vol. 15
Opis fizyczny: S. 9-17
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.12775/ths
Punktacja MNiSW: 10.000
11/60
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Challenges with defining competence for foreign language learning and teaching on the basis of the Common European Framework of Reference.
Czasopismo: Theoria et Historia Scientiarum
Rocznik: 2018
Szczegóły: Vol. 15
Opis fizyczny: S. 21-33
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.12775/ths
Punktacja MNiSW: 10.000
12/60
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Turning constructionist intercultural communicative competence and complex systems theory into praxis.
Czasopismo: Journal of Intercultural Communication
Rocznik: 2017
Szczegóły: No. 43
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 20.000
13/60
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: A languacognitive constructionist approach to intercultural competence in educational settings.
Czasopismo: Language and Intercultural Communication
Rocznik: 2017
Szczegóły: Vol. 17 no. 3
Opis fizyczny: S. 344-362, streszcz. pol.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.1080/14708477
Impact Factor: 1.061
Punktacja MNiSW: 30.000
14/60
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: A plea for a socio-cognitive perspective on the language-culture-cognition nexus in educational approaches to intercultural communicative competence.
Czasopismo: Review of Cognitive Linguistics
Rocznik: 2017
Szczegóły: Vol. 15 no. 1
Opis fizyczny: S. 224-252
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.1075/rcl
Impact Factor: 0.371
Punktacja MNiSW: 25.000
15/60
Autorzy: Piątkowska Katarzyna, Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Unifying constructionist intercultural competence through a complex systems perspective.
Czasopismo: Theory and Practice in Language Studies
Rocznik: 2017
Szczegóły: Vol. 7 no. 12
Opis fizyczny: S. 1171-1177
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.17507/tpls
Punktacja MNiSW: 10.000
16/60
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: The impact of conceptualizations of quality implied in the CEFR on developments within the field of foreign language studies on the basis of Polish higher-education institutions.
Czasopismo: Wulfenia
Rocznik: 2017
Szczegóły: Vol. 24 no. 9
Opis fizyczny: S. 35-54
Uwagi: Bibliogr.
Impact Factor: 1.171
Punktacja MNiSW: 25.000
17/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Between Galileo and Darwin, or towards a unified mode of idealization in cognitive linguistics.
Czasopismo: Cognitive Studies
Rocznik: 2016
Szczegóły: Vol. 16
Opis fizyczny: S. 164-171
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.11649/cs
Punktacja MNiSW: 14.000
18/60
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Developing intercultural competence of teachers of English as a foreign language through an international project.
Czasopismo: Intercultural Education
Rocznik: 2016
Szczegóły: Vol. 27 no. 6
Opis fizyczny: S. 534-545, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.1080/14675986
Punktacja MNiSW: 20.000
19/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Językoznawstwo kognitywne a rozwijanie kompetencji międzykulturowej w kontekście umiędzynarodowienia szkolnictwa wyższego w Polsce.
Czasopismo: Neofilolog
Rocznik: 2016
Szczegóły: Nr 47/1
Opis fizyczny: S. 93-107
Uwagi: Tytuł tomu: Interdyscyplinarne ujęcia wielojęzyczności i międzykulturowości / pod red. Anny Jaroszewskiej i Macieja Smuka.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 7.000
20/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: A hybrid methodology of linguistic metaphor identification in elicited data and its conceptual implications.
Tytuł całości: Elicited metaphor analysis in educational discourse / ed. by Wan Wan and Graham Low.
Adres wydawniczy: Amsterdam [etc.], John Benjamins Publishing Company : 2015
Opis fizyczny: S. 65-92
Seria: (Metaphor in Language, Cognition, and Communication ;vol. 3)
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 5.000
21/60
Autorzy: Strugielska Ariadna, Strzemeski Krzysztof.
Tytuł oryginału: Ocena potencjału projektu typu "kurs intensywny"jako narzędzia rozwijającego kompetencje interkulturowa europejskich nauczycieli języka angielskiego
Czasopismo: Neofilolog
Rocznik: 2015
Szczegóły: Nr 45
Opis fizyczny: S. 43-55
Uwagi: Tytuł tomu: Kształcenie i doskonalenie nauczycieli języków obcych : potencjał i potrzeby / pod red. Magdaleny Wawrzyniak-Śliwskiej.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 7.000
22/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: The place of metaphor in a devolved cognitive linguistics.
Czasopismo: Metaphorik.de
Rocznik: 2014
Szczegóły: Vol. 25
Opis fizyczny: S. 89-113, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 10.000
23/60
Autorzy: Strugielska Ariadna, Siek-Piskozub Teresa.
Tytuł oryginału: A usage-based model of linguistic metaphors : inferences for the cognitive theory of metaphor and teacher education.
Tytuł całości: Correspondences and contrasts in foreign language pedagogy and translation studies / eds.: Katarzyna Piątkowska, Ewa Kościałkowska-Okońska.
Adres wydawniczy: Cham [etc.], Springer International Publishing : 2013
Opis fizyczny: S. 17-30
Seria: (Second Language Learning and Teaching)
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 5.000
24/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Alternate construals of source and target domains in conceptual metaphors.
Tytuł całości: Alternate construals in language and linguistics / eds.: Zdzisław Wąsik, Piotr Czajka, Michał Szawerna.
Adres wydawniczy: Wrocław, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Filologicznej : 2012
Opis fizyczny: S. 11-25
Seria: (Philologica Wratislaviensia : acta et etudia ;vol. 8)
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 5.000
25/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Conceptual Metaphor Theory as an isolating model : a case for re-contextualization.
Tytuł całości: Exploring language through contrast / ed. by Waldemar Skrzypczak, Tomasz Fojt and Sławomir Wacewicz.
Adres wydawniczy: Newcastle upon Tyne, Cambridge Scholars Publishing : 2012
Opis fizyczny: S. 201-218
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 5.000
26/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Towards an integrated conceptual model of metaphorical linguistic expressions in English.
Adres wydawniczy: Toruń, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika : 2012
Opis fizyczny: 433 s., il.
Seria: (Rozprawy Habilitacyjne / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Uwagi: Bibliogr. s. 393-418
Punktacja MNiSW: 25.000
27/60
Autorzy: Siek-Piskozub Teresa, Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Capturing educational change in conceptual metaphors : implications for teacher education.
Tytuł całości: Juxtapositions, correspondences, and differentiations in English studies, in comparison : research proposals / ed. by Mirosława Buchholtz and Grzegorz Koneczniak.
Adres wydawniczy: Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek : 2011
Opis fizyczny: S. 141-143
28/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: An integrated model of metaphorical linguistic expressions and its implications for the semantics of verb-particle constructions.
Czasopismo: Language Value
Rocznik: 2011
Szczegóły: Vol. 3 no. 1
Opis fizyczny: S. 30-48
Punktacja MNiSW: 4.000
29/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: An integrated approach to conventionality and its implications for the semantics of emotion terms.
Czasopismo: Studia Anglica Posnaniensia
Rocznik: 2011
Szczegóły: Vol. 47 no. 1
Opis fizyczny: S. 25-46
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 12.000
30/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Conceptual metaphors and equivalence : evidence for selected practical implications of the paradigm.
Tytuł całości: Edukacja dla przyszłości. T. 8 / red. nauk. Jan Zaniewski, Anna Serwicka-Kapała
Adres wydawniczy: Białystok, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania : 2010
Opis fizyczny: S. 323-340, tab.; streszcz. niem., pol.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 7.000
31/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Metafora konceptualna : między kategorią klasyczną a modelem potocznym.
Tytuł całości: Heteronomie glottodydaktyki, domeny, pogranicza i specjalizacje nauczania języków obcych : księga jubileuszowa z okazji sześćdziesięciolecia urodzin prof. dr hab. Teresy Siek-Piskozub / red. Zdzisław Wąsik, Aleksandra Wach.
Adres wydawniczy: Poznań, Instytut Filologii Angielskiej UAM : 2010
Opis fizyczny: S. 109-121
Uwagi: Bibliogr.
32/60
Autorzy: Siek-Piskozub Teresa, Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Capturing educational change in conceptual metaphors : implications for teacher education.
Czasopismo: International Journal of Research in Teacher Education
Rocznik: 2010
Szczegóły: Vol. 1 no. 2
Opis fizyczny: S. 61-69, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 2.000
33/60
Autorzy: Siek-Piskozub Teresa, Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Metaphors as signs : between cognitive attitudes and cognitive standpoints.
Czasopismo: Interstudia (Bacău)
Rocznik: 2010
Szczegóły: Vol. 6.
Opis fizyczny: S. 288-299, tab.
Uwagi: Tyt. tomu: Cultural spaces and identities in (inter)action.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 2.000
34/60
Autorzy: Strugielska Ariadna, Strzemeski Krzysztof.
Tytuł oryginału: Metafora pojęciowa w interpretacji teorii osobistych : analiza krytyczna
Czasopismo: Neofilolog
Rocznik: 2010
Szczegóły: Nr 34
Opis fizyczny: S. 123-132, streszcz. ang.
Uwagi: Tyt. numeru: Glottodydaktyka jako nauka / pod red. Haliny Widły
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 6.000
35/60
Autorzy: Strugielska Ariadna, Piątkowska Katarzyna.
Tytuł oryginału: Ewaluacja nauczyciela a rozwój autonomii studentów uczących się języka angielskiego jako obcego.
Tytuł całości: Nauczyciel języków obcych dziś i jutro / pod red. Mirosława Pawlaka, Anny Mystkowskiej-Wiertelak i Agnieszki Pietrzykowskiej
Adres wydawniczy: Poznań, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM : 2009
Opis fizyczny: S. 479-490, abstr. ang.
Uwagi: Bibliogr.
36/60
Autorzy: Strugielska Ariadna, Siek-Piskozub Teresa.
Tytuł oryginału: Metafora jako technika badawcza w glottodydaktyce.
Czasopismo: Lingwistyka Stosowana
Rocznik: 2009
Szczegóły: T. 1
Opis fizyczny: S. 213-226, streszcz. ang.
Uwagi: Bibliogr.
37/60
Autorzy: Siek-Piskozub Teresa, Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Osobiste teorie ucznia i nauczyciela.
Tytuł całości: Kultury i języki poznawać - uczyć się - nauczać = Kulturen und Sprachen verstehen - lernen - lehren / pod red./hrsg. von Anny Jaroszewskiej, Marty Torenc.
Adres wydawniczy: Warszawa, Uniwersytet Warszawski. Instytut Germanistyki : 2008
Opis fizyczny: S. 135-138
Uwagi: Bibliogr.
38/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: A foreign language classroom as an abstract system : a study in metaphorical conceptualizations.
Tytuł całości: Language encounters / ed. by Magdalena Charzyńska-Wójcik, Anna Malicka-Kleparska, Jerzy Wójcik.
Adres wydawniczy: Lublin, Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II : 2008
Opis fizyczny: S. 53-62, tab.
Seria: (Prace Wydziału Historyczno-Filologicznego / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ;145)
Uwagi: Bibliogr.
39/60
Autorzy: Strugielska Ariadna, Siek-Piskozub Teresa.
Tytuł oryginału: Conceptual metaphors as a reflection of personal experience in education.
Tytuł całości: Metaphor and cognition / eds.: Zdzisław Wąsik, Tomasz Komendziński.
Adres wydawniczy: Frankfurt am Main, Peter Lang : 2008
Opis fizyczny: S. 117-131, tab.
Seria: (Philologica Wratislaviensia : from grammar to discourse ;vol. 1)
Punktacja MNiSW: 7.000
40/60
Autorzy: Strzemeski Krzysztof, Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Zmiany w postawach autonomicznych studentów pierwszego roku filologii angielskiej.
Tytuł całości: Nowe spojrzenia na motywację w dydaktyce języków obcych. T. 1 / red. Anna Michońska-Stadnik, Zdzisław Wąsik.
Adres wydawniczy: Wrocław, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Filologicznej : 2008
Opis fizyczny: S. 147-158, tab.
Seria: (Philologica Wratislaviensia : acta et etudia ;no 2, 1)
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 3.000
41/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: The teacher, the learner, and the classroom as reflections of contemporary cultural models : a case study in metaphorical conceptualizations.
Czasopismo: Acta Universitatis Nicolai Copernici. English Studies
Rocznik: 2008
Szczegóły: Z. 15
Opis fizyczny: S. 99-110, tab.
Uwagi: Bibliogr.
42/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Motywacja konceptualna metaforycznych wyrażeń językowych w świetle badań porównawczych.
Czasopismo: Biuletyn Polskiego Towarzystwa Językoznawczego
Rocznik: 2008
Szczegóły: Z. 64
Opis fizyczny: S. 97-107, tab.; streszcz. ang.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 8.000
43/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Conceptual metaphor, universality and language teaching.
Czasopismo: Linguistics Applied
Rocznik: 2008
Szczegóły: nr 1
Opis fizyczny: S. 59-70, tab.
Uwagi: Bibliogr.
44/60
Autorzy: Siek-Piskozub Teresa, Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Autonomy, experience and concepts : a study in educational discourses.
Czasopismo: Poznań Studies in Contemporary Linguistics
Rocznik: 2008
Szczegóły: T. 44
Opis fizyczny: S. 597-616, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Uwagi: 10.2478/v10010
Punktacja MNiSW: 8.000
45/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Coherence relations and concept dynamic in learners' personal theories.
Czasopismo: Vial : Vigo International Journal of Applied Linguistics
Rocznik: 2008
Szczegóły: No. 5
Opis fizyczny: S. 107-129, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 8.000
46/60
Autorzy: Siek-Piskozub Teresa, Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Jak kształcić nauczyciela autonomicznego? : Historia pewnego seminarium.
Tytuł całości: Dydaktyka języków obcych na początku XXI wieku / pod red. Marii Jodłowiec i Anny Niżegorodcew.
Adres wydawniczy: Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego : 2007
Opis fizyczny: S. 337-348, il., tab.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 6.000
47/60
Autorzy: Strugielska Ariadna, Siek-Piskozub Teresa.
Tytuł oryginału: The teaching/learning experience at the university level : a case study in educational discourse.
Tytuł całości: PASE papers 2007. Vol. 1: Studies in language and methodology of teaching foreign languages / ed. by Janusz Arabski, Danuta Gabryś-Barker and Andrzej Łyda.
Adres wydawniczy: Katowice, "Para" : 2007
Opis fizyczny: S. 485-498, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 12.000
48/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Domeny konceptualne, motywacja i nauczanie/uczenie się języka obcego.
Tytuł całości: W dialogu języków i kultur, konferencja naukowa, Lingwistyczna Szkoła Wyższa w Warszawie, 15-16 stycznia 2007.
Adres wydawniczy: Warszawa, Lingwistyczna Szkoła Wyższa : 2007
Opis fizyczny: S. 159-168, il., tab.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 6.000
49/60
Autorzy: Strugielska Ariadna, Strzemeski Krzysztof.
Tytuł oryginału: Kursy podyplomowe : cele i organizacja.
Tytuł całości: Nowe drogi w studiach i praktyce anglistycznej, pokłosie kursów podyplomowych na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu 2003/2004 / pod red. Mirosławy Buchholtz [et al.].
Adres wydawniczy: Toruń, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika : 2005
Opis fizyczny: S. 11-19
50/60
Autorzy: Buchholtz Mirosława, Siek-Piskozub Teresa, Skrzypczak Waldemar, Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Nowe drogi w studiach i praktyce anglistycznej : pokłosie kursów podyplomowych na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu 2003/2004 / pod red. Mirosławy Buchholtz, teresy Siek-Piskozub, waldemara Skrzypczaka, Ariadny Strugielskiej.
Adres wydawniczy: Toruń, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika : 2005
Opis fizyczny: 284 s., wykr.
Punktacja MNiSW: 10.000
51/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Applied cognitive linguistics : an English-Polish contrastive study of prepositional categories.
Tytuł całości: Identity and creativity in language education, proceedings of the 21st World Congress of the World Federation of Modern Language Associations, 2-5 July 2003, Johannesburg, South Africa / ed. by Anna Coetzee.
Adres wydawniczy: Johannesburg, South Africa, RAU : 2003
Opis fizyczny: S. 646-652, tab.
Uwagi: Dokument elektroniczny CD-rom.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 6.000
52/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Valence relations and the semantics of prepositions.
Czasopismo: Acta Universitatis Nicolai Copernici. English Studies
Rocznik: 2003
Szczegóły: Z. 12
Opis fizyczny: S. 41-46
Uwagi: a
53/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Onomasiological implications of a semasiological structure of English prepositions of inclusion.
Tytuł całości: Cognitive linguistics today / Barbara Lewandowska-Tomaszczyk, Kamila Turewicz (eds.).
Adres wydawniczy: Frankfurt am Main [etc.], Peter Lang : 2002
Opis fizyczny: S. 517-534, il., tab.
Seria: (Łódź Studies in Language ;vol. 6)
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 6.000
54/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Valence relations and the semantics of prepositions.
Tytuł całości: PASE papers in language studies, proceedings of the Ninth Annual Conference of the Polish Association for the Study of English, Gdańsk, 26-28 April 2000 / ed. by Danuta Stanulewicz.
Adres wydawniczy: Gdańsk, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego : 2002
Opis fizyczny: S. 289-293
Punktacja MNiSW: 6.000
55/60
Autorzy: Strugielska Ariadna.
Tytuł oryginału: Image schemas and the prepositions of inclusion.
Czasopismo: Acta Universitatis Nicolai Copernici. English Studies
Rocznik: 2002
Szczegóły: Z. 11
Opis fizyczny: S. 33-39, il.
Punktacja MNiSW: 1.000
56/60
Autorzy: Drozdowicz Ariadna.
Tytuł oryginału: The image-schematic profile of the English preposition in.
Czasopismo: Acta Universitatis Nicolai Copernici. English Studies
Rocznik: 2001
Szczegóły: Z. 10
Opis fizyczny: S. 17-37, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 1.000
57/60
Autorzy: Drozdowicz Ariadna.
Tytuł oryginału: Modes of comprehending space.
Czasopismo: Acta Universitatis Nicolai Copernici. English Studies
Rocznik: 1999
Szczegóły: Z. 9
Opis fizyczny: S. 25-37
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 1.000
58/60
Autorzy: Drozdowicz Ariadna.
Tytuł oryginału: Cognitive representation of natural categories : English-Polish contrastive study.
Czasopismo: Acta Universitatis Nicolai Copernici. English Studies
Rocznik: 1998
Szczegóły: Z. 8
Opis fizyczny: S. 41-53, tab.
Uwagi: Bibliogr.
Punktacja MNiSW: 1.000
59/60
Autorzy: Drozdowicz Ariadna.
Tytuł oryginału: A cognitive approach to the category of English prepositions : the study of in.
Czasopismo: Acta Universitatis Nicolai Copernici. English Studies
Rocznik: 1997
Szczegóły: Z. 7
Opis fizyczny: S. 201-214, il.
Punktacja MNiSW: 1.000
60/60
Autorzy: Drozdowicz Ariadna.
Tytuł oryginału: The English preposition in : an attempt to define prototypical parametres of senses.
Czasopismo: Kwartalnik Neofilologiczny
Rocznik: 1996, 1997
Szczegóły: R. 43 z. 3
Opis fizyczny: S. 257-274, il.
Punktacja MNiSW: 6.000